Geroosterde kikkererwten

Ook soms trek in iets lekkers, maar weet je niet zo goed hoe je hier een gezonde twist aan kunt geven? Hier een leuk receptje die je echt een keer moet proberen.

Kikkererwten behoren tot peulvruchten die ook nog eens rijk zijn aan eiwitten. Kikkererwten worden vaak gebruikt in bijvoorbeeld diverse salades, maar komt ook voor in andere gerechten.

Ingrediënten:
(ongeveer 5 porties; 5 minuten bereidingstijd + 40 minuten wachttijd)

1 blik kikkererwten
olie
2 eetlepels kaneel
2 eetlepels honing

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 170 graden. Laat de kikkererwten goed uitlekken en dep ze droog met een theedoek. Bedek de kikkererwten met de olie en kaneel en spreid ze uit over een met bakpapier beklede bakplaat. Zet de bakplaat in de oven en roer de kikkererwten af en toe door, zodat ze gelijkmatig roosteren. Roer na 30-35 minuten, als de kikkererwten licht geroosterd zijn, de honing door de kikkererwten. Laat dit nog ongeveer 8-10 minuten karameliseren in de oven tot ze goudbruin en krokant zijn.

Variatietip:

Hartige geroosterde kikkererwten. Laat in het recept voor zoete kikkererwten de honing achterwege en vervang de kaneel door bijvoorbeeld paprika- of kerriepoeder. Voeg naar smaak een mespunt peper toe en bak de kikkererwten in 40-45 minuten goudbruin en krokant.

Veel eet plezier!

cid4134_geroosterdekikererwt_1000x1000_619x310